onsdag 18 juni 2014

Ett lass sand


Äntligen beställde jag sanden. 12 ton 0/8. Perfekt storlek gör att fylla igen groparna och jämna ut marken.
Skyfflade nästan halva högen idag, låter helt otroligt att jag flyttat sex ton. 




Underbart ! groparna jag grävde i höstas är borta. Snacka om onödigt, först gräva en massa gropar och sen fylla igen dem. Men så kan det gå när man har lite för bråttom. 

Sen när jag hade ångan uppe började jag ta bort markstenarna, fick en ide om att jag ska lägga markduk under och vända  på dem för de är så fula. Ibland undrar jag om jag måste dra mer på vitamin-intaget. Jag lär ha träningsvärk i morgon. Hoppas kroppen håller för det är mycket som ska göras i sommar. 




Jag har nu bytt grushögen mot massor av valkar i händerna och fruktansvärd värk i armarna. Nu MÅSTE jag ta det lugnt ett tag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar