måndag 25 november 2013

Grävt för grunden


Här ska alltså tillbyggnaden vara i samma vinkel som den bortre delen så det blir som u-format.
 


Det visade sig att markförhållandena var så pass bra, det är morän, att det inte behöver gjutas en hel platta. Då räcker det med att gjuta plintar. Det besparar mig en massa jobb och pengar.


 
Det blev en väldigt massa massor av det lilla vi grävde

 
Så det plattades ut så gott det gick med den lilla grävmaskinen

 
Sådär ja då var bygget igång, lite tidigare än planerat, men jag har ju så svårt att vänta.. måste i alla fall vänta till våren med att gjuta plintarna hur som helst. Men nu kan jag titulera mig bygg"herre" :o)



Och sen kom jag på att jag inte alls ska bygga till utan så småningom riva hela huset eftersom det är så dålig grund och sätta upp ett nytt hus istället, men det blir inte förrän om några år. 
Så nu är det bara att fylla igen alla hålen. Ibland går det lite för fort i planerna .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar